elinssims.blogg.se

Franklin - Generation 1, Del 1

Publicerad 2016-09-16 15:45:00 i Franklin,

Hej! Det var ett tag sedan jag postade något på bloggen och det ber jag om ursäkt för, men jag har haft mycket att göra och jag har äntligen kommit in i mina rutiner och mitt liv har blivit mer i "balans" så jag kommer deffenetivt lägga upp mer inlägg i framtiden. 
 
Så jag tänkyte börja med en ny berättelse/serie vad du nu kallar det i ts4. Familjen består av två simmar, mamma Rose Franklin och hennes dotter Vanessa Franklin. Rose blev gravid när hon gick på gymnasiumet och hennes föräldrar stöttade henne genom hela graviditeten och nu har Rose fått ärva hennes barndomshem medans hennes föräldrar har flyttat till en lägenhet. Rose har ingen kontakt med Vanessas pappa så hon hoppas att hon kommer träffa sin livskärlek inom en snar framtid.
Jag älskar verkligen detta hus, jag hittade det på galleriet och jag tror jag favoritmarkerade det, på galleriet heter jag Elinos00 och (där kan ni även ladda ner familjen.)
Så detta är Rose Franklin, hon är en ungdom med egenskaperna Munter, Konstälskare, Ordentlig och Grubblare. Hon jobbar som målare och drömmer om att bli en Extraordinär Målare.
Och detta är hennes dotter Vanessa Franklin. Vanessa egenskap är ordentlig och hon är en Social Dagslända.
Vanessa var somsagt en väldigt social sim med många vänner. Men Axel var hennes absolut bästa kompis och de hade känt varandra hela livet. Men han hade åkt utomlands med sin familj och skulle vara borta i hela 2 månader vilket kändes som en evighet så Vanessa började umgås med Alexander istället.
Alexander och Vanessa hade verkligen kommit varandra nära de veckorna som de umgåtts och de lekte nästan varje dag efter skolan. 
Vanessa ville även ha en bild tillsammans med Alexandrer som hon sen kunde hånga upp på väggen ovänför sängen brevid bilden på henne och Axel.
För Vanessas mamma Rose var det dessvärre inte lika lätt att lära känna nya människor, men hon gick ofta ut med sin bästa kompisar Bob och Eliza med förhoppningar om att träffa någon. Men just denna kväll gick hon själv.
Och efter några drinkar och lite dansande med olika simmar satt hon sig ner, och sen satt han sig vid henne och presenterade sig som J och de började prata. 
Rose visste inte roktigt vad det var i drinkarna hon hade druckit men hon kom inte ihåg så mycket av kvällen.
Men det hon kom ihåg var att hon kysste J, och att kyssen kändes så himla äkta.
När Rose vaknade morgonen efter såg hon att hon hade lagt till Js nummer så hon skickade ett sms till honom. Hon fick fjärilar i mågen bara hon tänkte på honom. Kan man verkligen bli kär i någon efter en kväll på en nattklubb?
Hur som helst var hon tvugen att ringa Eliza och berätta vad som hade hänt.
När Eliza kom kunde Rose inte sluta le när hon pratade om J. Du har blivit kär Rose, sa Eliza och flinade. Rose sakakade på huvudet för hon ville inte riktigt erkänna det.
Lite senare den dagen fick hon svar från J. Och han undrade om de kunde gå ut och äta nästa helg, Rose vart överlycklig och svarade. Varför ser du så glad ut då frågade Eliza. J har svarat på mitt sms och han vill ses i helgen svarade Rose och försökte att inte le vilket hon misslyckades med ganska mycket då hela hennes annsikte sken som en sol. Jag måste ju skärpa mig och inte bete mig som en tonåring utbrast hon och Eliza skrattade. Du är kär Rose svarade hon medans hon gick ut genom dörren. Ja kanske det tänkte Rose.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Jag heter Elin och älskar sims och jag snart har spelat i 10 år. På min blogg kommer du få ta del av mitt spelande, olika tips, nyheter i simsvärlden, fusk, hus/inredning, simmar jag skapat mm. Ni hittar mig i galleriet där jag heter Elinos00 och thesims3 hemsida där jag heter BruceElinos

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela